Zsebkutya

Ki ne szeretné, hogy kutyája kiegyensúlyozott, egészséges, jól nevelt, játékos kis vagány legyen? Nem kevés türelemmel és néhány ügyes trükkel egy zsebkutyából is Frakk, Lassie vagy Kántor válhat!
Az én kihívásom, hogy Dexter több legyen mint zsebkutya.
Sikerül-e vagy sem?
Erről szól a blog. De leginkább tapasztalatokról és tanácsokkal tőlem, és a többi zsebkutyástól.
És a zsebkutyákról, akik nem csupán zsebkutyák.
Kérdésed van? Írj bátran, utánajárok!
Zsebszöveg

Zsebgaléria

Friss topikok

  • vviikkii: Sziasztok! Nagyon tetszik a blog, én is osztom azt a nézetet, hogy egy apróbb termetű kutyust is ... (2010.03.26. 23:41) A tenyésztőről
  • Misty Daisy Kira: Nekem sajnos nincs ilyen jó tapasztalatom az összeengedéssel :( össze lett engedve óvatosan, de úg... (2010.03.26. 12:47) Szocializáció
  • Luszia+és a gazdi blogja:): nagyon édesek mindketten,olyan tündéri kutyusok,én az enyémeket,úgy kaptam ingyért,és az eggyikük ... (2010.03.20. 07:58) Napi zsebkutya
  • panka.p: @kepike1: :) (2010.03.12. 17:52) Napi zsebkutya
  • KisTimi: Szia / sztok, Örülök, hogy segíthettem. Én is ilyen félelmekkel indultam neki tavaly, és főleg az... (2010.03.12. 15:12) Ivartalanítás

Archívum

Tréning - ültetés

2010.03.12. 19:30 - panka.p

Címkék: tréning ültetés tanítás jutalomfalat

Nagy vágyam volt egy olyan kutyus, aki legalább az alap parancsokra hallgat, sőt boldogan engedelmeskedik. Sajnos egy kutya sem születik ilyen képességekkel, ezért kezembe vettem a dolgokat.

Teljesen tudatlanul vágtam bele a tanításba, ezért segítségül hívtam a Youtube-ot. Rövid keresgélés után rátaláltam egy teljesen egyszerű módszerre, amit azonnal kipróbáltam. Legnagyobb meglepetésemre Dexter – 3 hónapos kora ellenére - szinte pillanatok alatt megtanulta az „ül” parancsot.

A tanításhoz vegyétek elő a kutyus kedvenc jutalomfalatját, amiből pici darabokkal tudjátok motiválni őt. Térdeljünk le a kutyushoz, aki nagy valószínűséggel össze-vissza fog ugrándozni és vegyünk elő egy kis darab jutalomfalatot. Tartsuk a kutyus feje feletti magasságban, erre a kutyus elkezd felnézni, aminek következtében előbb-utóbb le fog ülni. Ilyenkor azonnal megdicsérjük „Okos kutya!”. Az azonnal visszajelzés nagyon fontos, mert így jön rá, hogy csak akkor kap jutalmat, ha ülő helyzetet vesz fel. Fontos, hogy a jutalmat csak akkor kaphatja meg, ha szépen ül.

A következő falatnál, miközben már kezünkben van a jutalom, adjuk ki az „Ül!” parancsot, majd miután leült, adjuk oda neki és dicsérjük meg. Ezt többször érdemes ismételgetni, mindaddig, ameddig a kutyus biztosan végrehajtja az utasítás. 


Következő lépésként társítsunk a parancshoz kézjelet. Én a mutató ujjamat emeltem fel, mintha egy ujjal jelentkeznék, ez lett nálunk az ültetés jele. Letérdelünk a kutyushoz, elővesszük a jutalomfalatot, és egyszerre használjuk a kézjelet és a parancsszót, és ha leült megkapja a jutalmat, majd megdicsérjük. Ha mindez már profin megy, ugyanezt meg kell próbálni álló testhelyzetben, ilyenkor már nem térdelünk le a kutyushoz. És egy idő után már külön-külön is tudja kezelni a parancsokat. Ki lehet próbálni, hogy csak kézjelre, vagy csk parancskiadásra üljön le.

Fontos, hogy egy kiskutyát 10 percnél tovább intenzíven ne tanítsátok. Naponta kétszer 10 perc bőven elég nekik és ilyenkor még nem fáradnak el. Ha menet közben azt látjátok, hogy a kutyus elveszíti az érdeklődését, érdemes abbahagyni a tanítás és később folytatni.

Lényeg, hogy ez egy közös játék legyen a gazdival és ne izzadságszagú megfelelés. Dexter általában – persze vannak kivételek:) - csak akkor kap jutalomfalatot, ha együtt „dolgozunk”, ezért a tanulást összeköti a jutalommal, amit imád, mint minden kutya. Természetesen idővel jutalomfalat nélkül is működik a dolog, de mindettől függetlenül jutalomfalatos köröket is szoktunk játszani.

Léteznek más módszerek, én ezt próbáltam ki és tökéletesen működött. Nálatok mi vált be?

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebkutya.blog.hu/api/trackback/id/tr551835108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása