Zsebkutya

Ki ne szeretné, hogy kutyája kiegyensúlyozott, egészséges, jól nevelt, játékos kis vagány legyen? Nem kevés türelemmel és néhány ügyes trükkel egy zsebkutyából is Frakk, Lassie vagy Kántor válhat!
Az én kihívásom, hogy Dexter több legyen mint zsebkutya.
Sikerül-e vagy sem?
Erről szól a blog. De leginkább tapasztalatokról és tanácsokkal tőlem, és a többi zsebkutyástól.
És a zsebkutyákról, akik nem csupán zsebkutyák.
Kérdésed van? Írj bátran, utánajárok!
Zsebszöveg

Zsebgaléria

Friss topikok

  • vviikkii: Sziasztok! Nagyon tetszik a blog, én is osztom azt a nézetet, hogy egy apróbb termetű kutyust is ... (2010.03.26. 23:41) A tenyésztőről
  • Misty Daisy Kira: Nekem sajnos nincs ilyen jó tapasztalatom az összeengedéssel :( össze lett engedve óvatosan, de úg... (2010.03.26. 12:47) Szocializáció
  • Luszia+és a gazdi blogja:): nagyon édesek mindketten,olyan tündéri kutyusok,én az enyémeket,úgy kaptam ingyért,és az eggyikük ... (2010.03.20. 07:58) Napi zsebkutya
  • panka.p: @kepike1: :) (2010.03.12. 17:52) Napi zsebkutya
  • KisTimi: Szia / sztok, Örülök, hogy segíthettem. Én is ilyen félelmekkel indultam neki tavaly, és főleg az... (2010.03.12. 15:12) Ivartalanítás

Archívum

A tenyésztőről

2010.03.09. 08:00 - panka.p

Címkék: vásárlás tenyésztő


Fogalmam sem volt milyen a jó tenyésztő!
Miután megérett az ötlet, hogy szeretnék egy kis yorkit, elkezdtem a netet bújni és próbáltam menő tenyésztőktől puhatolózni. A lelkesedésemből 120 000 Ft felett egy kicsit visszavettem, de megnyugtattak, ha csak hobbi célra szeretnék, akkor találok ennél olcsóbbat is.

Kb. árak 2009 őszén: 50 000 Ft-tól

Lehetőleg leinformálható tenyésztőtől vásárolj!

Kerüld a „jó vételeket”!

És valóban. Elkezdtem nézegetni az online expresszt, ahol több száz yorkit próbálnak eladni. 20 000 Ft-tól egészen százvalahányig. A hirdetések tengerében egyszer csak megláttam egy annyira kedves arcú kutyust, hogy azonnal felhívtam az eladót. Kiderült, hogy a nagynénje tenyésztő, ő csak bizniszel a kutyákkal, de ettől függetlenül beszélgettünk közel fél órát a fajtáról. Annyira meggyőző volt a kiscsaj, hogy bejelentkeztem másnapra a nagynénihez. Amint írtam, a kislány nagyon értelmes, kedves volt, ezzel szemben a nagynéni szerintem nem volt százas. Középkorú nő, aki az édesanyjával egy bazi nagy házban együtt lakik a kutyákkal. Hát nem mondom, hogy nem volt elsőre ijesztő a melltartó nélküli öreglány, aki levegővétel nélkül nyomta, mit kell tudni a fajtáról. A nem rövid felvezetés után kihoztak egy kiskutyát, aki olyan kis nyeszlett volt, hogy elakadt a szavunk. Zavartan összenéztünk párommal és csak annyit tudtam kinyögni, hogy nem pont rá gondoltam…

Ezek után hipp-hopp kilibbent nagymama, kezében egy csodálatos szőrmókkal, na ő volt Dexter. Megláttam, elolvadtam. A kis hülye azonnal elkezdte nyalni a kezemet és teljesen otthonosan berendezkedett az ölemben. Így utólag, szerintem a kis csúnyácska kutya volt a „csali”, mert utána bármit kihozhatnak, az már csak életrevalóbb lehet nála. Ahogy megláttuk Dextert, azonnal tudtuk, hogy őt szeretnénk. Képzeljétek, lehetett alkudni. 65 000 Ft helyett 60 000-ért megkaptuk. Ok, már csak az oltási könyv hiányzik. Mondjuk ez nem volt egyszerű eset, mert rögtön kihoztak 5 db-ot. Május és június végi születési dátumokkal. Na, ez elég furcsa volt. Dexternek a kártyakeveréshez hasonló kavarás után adtak egy május végit, ami szerint elhozatalkor már 4 hónapos volt! (Az asszony emellett lelkesen mogyoróztatta velem a kiskutyát, lám, leszállt mindkét heréje!)
 

Mondanom sem kell, hogy mininek vettük, "4 hónaposan" 70 dkg volt. 2,2 kg-t mondott a tenyésztő végleges súlynak. Amikor megkérdeztük, hogy a metszőfogai miért nincsenek még teljesen kint, azt a választ kaptuk, hogy azért mert a miniknek később nő ki és azonnal váltják a csontfogat. Hát nem így lett.


Így utólag persze már úgy gondolom, megpróbálták mininek eladni nekünk Dextert, úgy hogy trükköztek az oltási bizonyítvánnyal. Sajnos ebben az esetben az állatorvos - aki oltotta őt még a tenyésztőnél - is benne volt, mert váltig állította, hogy tutira május végi a kiskutya. Szerintem még a június vége is kamu volt… Őszintén, ti már láttatok olyan yorkit, amelyik 4 hónaposan 70 dkg, 7 hónaposan már 4 kg és nincs súlyfeleslege? Ugye nem! Viszont 6-8 hetesen 70 dkg már normális, ezért szerintem ő sem lehetett több.


Szerencsére általában jól szoktam választani és a tenyésztő inkorrektsége ellenére sikerült egy egészséges, masszív kutyus találnunk! De ez csak a szerencsén múlt, mert nem voltam eléggé tájékozott vásárlás előtt. Ezért érdemes vásárlás előtt alaposan tájékozódni és nem beleugrani az első "remeknek" tűnő ajánlatba.

Nektek mik a tapasztalaitok a tenyésztőkkel?

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebkutya.blog.hu/api/trackback/id/tr341822679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Misty Daisy Kira 2010.03.11. 17:57:06

Sziasztok!
Én is megosztanám veletek a mi kis történetünket! :
Már régóta szerettem volna egy kis yorki bébit , előzmény:h találtunk egyet, de nem tarthattuk meg, mert meg lett a gazdája, de neki nem adtuk vissza, mert soha nem foglalkozott vele, állandóan télen is kirakta a kertbe... így anyósnál kötött ki , ahol arany élete van :) így párommal elkezdtünk keresgélni a neten, annyi kis édes csöppség volt! Elkezdtünk telefonálgatni, de mindig olyanba estünk bele, hogy át akartak verni minket. ezt el is mesélem: felhívtunk egy számot, már amikor felvette a telefont már akkor hallatszódott ebből jó nem fog kisülni, mert vmi potom árat mondott,az isten háta mögött vmi helyen akarta átadni... és ő kérdezgette, h milyen kutyára gondoltunk színben, méretben és csak helyeselt, h neki pont ilyen kutyája van. Mondta hívjuk vissza fél óra múlva. Visszahívtuk és akkor már komolyabban elkezdtünk vele beszélgetni, hogy anyukát, apukát látni szeretnék, nem tetszett neki! megint mondta hívjuk vissza, hát nem vette fel a telefont többé! Utána kiderült expresszen, hogy valaki bedőlt neki , és egy tacsi mixet vásárolt! Nagyon sok ilyen van sajnos!!! :( ez nagyon elkeserítő!!! még jó pár számot felhívtunk , de semmi komoly, vki olyan árat mondott , h a hajam égnek állt.Pár héttel később találtunk egy komolyabb hirdetést, oda el is mentünk. Egy idős néni fogadott minket, aranyos volt, kedves, de ott se stimmelt minden , mert nem engedett be a házba, azzal az indokkal, h nagy rumli van.... kihozta nekünk a kis yorki babákat , na de én ott elájultam :) már akkor el akartam hozni a picit, de mondta , h egy hét múlva vigyük el. Pár héttel később felhívtuk és le akartam kérni a törzskönyvét, de lenyomott egy olyan kamu szöveget, , h be is vettük, mert akkor még nem értettem hozzá mi hogy van..De ő még máltai kutyukat, meg perzsa cicákat is tenyésztett.
hát ez így együtt??!! biztos a szag miatt nem akart be engedni.
És már most volt 1 éves a mi Daisynk :)) Annyira imádom!!!
És képzeljétek Blökin már meg találtuk az egyik tesónkat Alfikát :)

Most 1-2 hónapja a fejembe vettem, h Daisy-nek kéne egy kis barátnő! Megint előröl elkezdtük az egészet, keresgéltünk , telefonálgattam.... elmentem egy helyre ahol egy alom 8 kis bébi volt. DE kérdeztem , hol az anyuka??? :O azt mondta 4 hetesen elválasztották az anyukától a piciket , mert ez csak véletlenül jött, hogy picik születtek, a csajnak már nem kellett az anyuka kutya, eladták, és a picik meg ott maradtak az apukával..... és annak gazdijával. na inkább ezt hagytam is!
Utána Blökin kiírtam, hogy aki tud megbízható helyről kutyit az szóljon! Ez így is lett! elmentünk párommal a tenyésztőhöz, és dobtam egy hátast! :) szép körülmények közt a házban 5 felnőtt szép yorki -csitti fitti, sok kis picike :) szerződést, kezdő csomagot kaptunk! Tartjuk a kapcsolatot! Bármikor hívhatom, akármikor átmehetünk! Ez az igazi szerintem!!! Nagyon örülök, hogy rátaláltunk!
És már 4 hete lassan nálunk van az új családtag : Kira :))

Uh még tudnék sztorikat írni :)
De én is csak annyit mondanék: Tájékozódjatok , nézzetek meg több helyet, ne elsőre ugorj bele....

panka.p 2010.03.11. 21:22:10

Hihetetlen, hogy mennyi csaló van és milyen hülye kamu dumákkal próbálják eladni a kutyikat. És az a szomorú, hogy sokan bedőlnek nekik, aztán jön a csalódás...

Dee_ 2010.03.24. 10:19:58

Óriási szerencsétek volt,. hogy nem volt beteg a kutyus. Sajnos rengeteg a kutyaszaporító, ha nem engedi megnézni az alomtestvéreket, a szülőket, a körülményeket, mindig bajt jelez. Egy igazi tenyésztő büszke a kutyáira, nem egyesével hozza ki őket ki tudja, honnan... Kutya újságban kellett volna körülnézni inkább, az valamennyire megbízhatóbbnak tűnik, az Expresszben bárki hirdethet.
És odaadtatok 60 ezret egy valószínűleg szaporítónak, aki tovább folytatja tevékenységét, mert pénzt akartatok spórolni, és mindegy volt, milyen a kiskutya, csak yorki legyen a fajtája.. :( Ne haragudj, de ez inkább elszomorít. :( Az a nő meg az állatorvosa meg büntetlenül megússza, míg a kutyusotok anyja lehet, hogy évente kétszer szül császármetszéssel, majd ha kiöregedett a vemhességekből, elaltatják (vagy kidobják), és az alomtestvéreinek a fele már nem is él, vagy súlyos betegséggel küszködik... Mindez a megélhetésért. Mert még mindig vannak, akiknek csak a fajta fontos, nem a papír, vagy a tiszta körülmények, nem törődnek vele, honnan veszik a kis jószágot. :(( Nem jó ez így! És tényleg bocsi, itt a saját blogodon ugrok a torkodnak... Csak más ne kövesse el ugyanezt, már annak is örülnék...

panka.p 2010.03.24. 10:43:02

@Dee_: Pont ezért írtam le a sztorit, hogy segítsek azoknak, akik még döntés előtt állnak. Sajnos rengeteg hasonló történetet olvashatsz különböző fórumokon. Remélem, hogy néhányan még vásárlás előtt eljutnak a blogra és olvasva a posztot okosan fognak tenyésztőt választani.

vviikkii 2010.03.26. 23:41:49

Sziasztok!

Nagyon tetszik a blog, én is osztom azt a nézetet, hogy egy apróbb termetű kutyust is kutyaként kell kezelni. Bár nekem egy mopszi fiúcskám van , remélem így is érdekes, amit leírok.:) Én a neten kezdtem el keresgélni lassan két éve a nagy Ő után. Nagyon sok tenyésztőnek írtam, mégis a legszimpatikusabb az volt, aki egyből képeket küldött az aktuális alomról. Azonnal telefonáltam, de nagy elkeseredésemre horribilis összegekért juthattam volna egy csöppséghez(100-120 ezer körül). Anyukám erősködött, hogy legalább nézzük meg őket, mert a képek alapján ők voltak a legszebbek. Elmentünk látogatóba és sikerült egy finomabb árat kialkudni (70ezer). 9 hetes korában mehettünk érte, ahol akadt kis bonyodalom az árral kapcsolatban. A tenyésztő "valahogy "úgy emlékezett, hogy egy tízessel többet ígértünk.... :D Persze akkorra már annyira hozzám nőtt látatlanban is, hogy kizárt dolognak tartottam, hogy nem vizem el.
Összegezve a tapasztalataim felemásak. Gyönyörű kiskutyára tettem szert, versenyezni is mehetnék vele. Egészséges, jó körülményekkel, díjnyertes szülőkkel. Folyamatosan kaptam róla képeket, információt. Viszont az érzelmi kötődést kihasználva kicsikart plusz tíz ezer forint elgondolkodtatott, hogy jó helyen vagyunk-e...


süti beállítások módosítása