Zsebkutya

Ki ne szeretné, hogy kutyája kiegyensúlyozott, egészséges, jól nevelt, játékos kis vagány legyen? Nem kevés türelemmel és néhány ügyes trükkel egy zsebkutyából is Frakk, Lassie vagy Kántor válhat!
Az én kihívásom, hogy Dexter több legyen mint zsebkutya.
Sikerül-e vagy sem?
Erről szól a blog. De leginkább tapasztalatokról és tanácsokkal tőlem, és a többi zsebkutyástól.
És a zsebkutyákról, akik nem csupán zsebkutyák.
Kérdésed van? Írj bátran, utánajárok!
Zsebszöveg

Zsebgaléria

Friss topikok

  • vviikkii: Sziasztok! Nagyon tetszik a blog, én is osztom azt a nézetet, hogy egy apróbb termetű kutyust is ... (2010.03.26. 23:41) A tenyésztőről
  • Misty Daisy Kira: Nekem sajnos nincs ilyen jó tapasztalatom az összeengedéssel :( össze lett engedve óvatosan, de úg... (2010.03.26. 12:47) Szocializáció
  • Luszia+és a gazdi blogja:): nagyon édesek mindketten,olyan tündéri kutyusok,én az enyémeket,úgy kaptam ingyért,és az eggyikük ... (2010.03.20. 07:58) Napi zsebkutya
  • panka.p: @kepike1: :) (2010.03.12. 17:52) Napi zsebkutya
  • KisTimi: Szia / sztok, Örülök, hogy segíthettem. Én is ilyen félelmekkel indultam neki tavaly, és főleg az... (2010.03.12. 15:12) Ivartalanítás

Archívum

Ivartalanítás

2010.03.08. 20:03 - panka.p

Címkék: orvos műtét dexter ivartalanítás

Őszintén szólva egy ideje már gondolkodtam az ivartalanításon. Egyre jobban zavart, hogy Dexter folyamatosan a karunkat akarja meghágni. Aztán egy hete elkezdte a lábát pisiléskor emelgetni és a séták már csak a pisiről szóltak. Őrült rohanás oszloptól-oszlopig, aztán haza, és szokás szerint jött a laza esti karkefélgetés. Tenyészteni nem szeretnénk, csak úgy just for fun meg minek csináljon kölyköket, hiszen neki ez is nem is fun, csak ösztön.
 

Persze tele voltam félelmekkel, milyen lesz Dexter utána? Kis zsírdisznó, drótszőrű, szomorú, depressziós, belassult és mi van, ha már  nem is fog régi önmagára emlékeztetni? Beleástam magam a szakirodalomba, kaptam tanácsokat utcán találkozós gazdiktól, fórumozós gazditól (köszi Tim1981!) és ajánlás útján bejelenetettem a műtétre. Csütörtök reggel a műtét napján már alig tudtam nyelni, ráadásul a doki és késett fél órát, szóval tiszta görcs voltam. Szerencsére Dex imádta a rendelőt, boldog volt, és szerintem nagyjából ennyire is emlékszik a nyugató előttről, mert aztán már kellő bódulatban várt a műtétre. A fél órásnak mondott beavatkozás közel egy órásra nyúlt, amit nem értettünk mindaddig, ameddig bemehettünk hozzá és ki nem derült, hogy az egyik heréje a hasüregében pihent... Jah, hogy eddig ezt két "menő" orvos sem vette észre?! Van ilyen. Ahhoz képest, hogy a vásárlás utáni első vizsgálat egy menő budai klinikán 5000 Ft-ba került és megtudtuk, hogy rendben vannak a heréi, valamint normális a testhőmérséklete. Erről ennyit. Ezek szerint mégsem voltak rendben a heréi. Így a kis cupikán két vágás is lett. Egy kicsi a zacsinál és egy nagy a hasán. Dexter kemény fiú, ahogy hazahoztuk szépen ébredezett, délután már peckesen átment a szobán, így ehetett ihatott, amit persze imádott. Az első nap még érezhetően kába volt és belassult önmagához képest, de másnap már 80%-on pörgött. Ma már 120%-on!
 

A gallér, hát igen. Nem a kedvence, de éjszakára kötelező, hogy ne babrálja a varratokat. Péntekig kell kibírnia, akkor megyünk varratszedésre.
 

A hormonokról csak annyit, hogy nagyjából 5-6 hét alatt ürülnek ki a szervezetből, érdemi változás akkor várható. A műtét utáni 4. napnál tartunk, de már nincs kartoszogatás, ami azért megnyugtató:) A pisi őrület még tart, szóval még mindig ő a legaktívabb kutya az utcában.

Árak: 10 000 Ft - 16 000 Ft

Lábadozás: 1 nap

Varratszedés: 8-10 nap múlva

Műtét utáni véraláfutás kezelése: aloe vera-s krém, körömvirág krém


Nálunk jellemzően az ivartalanítás szó hallatán a legtöbben felszisszennek „oh, szegény!”. Miért is? Nyugat-Európában már régóta teljesen bevett szokás, hogy a hobbi célból tartott kutyákat 6 hónapos korukig ivartalanítják, elkerülendő a felesleges túlszaporulatot. Ezt úgy hívják, személyes felelősségvállalás. Ha többen gondolkodnánk hasonlóan, akkor nem lenne szükség ennyi menhelyre és nem várna ennyi szerencsétlen kutya új gazdira. Szóval én mindenkinek csak javasolni tudom az ivartalanítást, mert a kutyus nemzőképességének elvesztésén túl semmilyen negatív következménye nem lesz a beavatkozásnak.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebkutya.blog.hu/api/trackback/id/tr591822175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KisTimi 2010.03.12. 15:12:48

Szia / sztok,

Örülök, hogy segíthettem.
Én is ilyen félelmekkel indultam neki tavaly, és főleg azért is mert Porci akkor már 2,5 éves volt, hallottam minden félét, de én is yorkie fórumok segítségével kaptam sok pozitívumot.
ÖRÜLÖK, hogy +csináltattam a műtétet, azóta újra póráz nélkül sétálunk, hallgat, és figyel rám, már annyira nem dominálak a hormonok. Bújosabb lett, és persze azóta még a vasszöget is kikunyeráljuk a gazdi szájából.


süti beállítások módosítása